Heeft u een vraag?

De meest gestelde vragen heb ik voor jou op een rijtje gezet.
Zit jouw vraag er niet bij? Stuur dan een mail naar info@kinderallergiedietist.nl

Hoe maak ik een afspraak?
Wat als ik niet kan op de afgesproken tijd

Afspraken afzeggen of verplaatsen kan alleen telefonisch door te bellen naar 06 42 86 55 90. Indien er niet wordt opgenomen, spreek dan jouw naam, datum en locatie van de afspraak in. Ik zal dan zo spoedig mogelijk contact opnemen voor een nieuwe afspraak. Afspraken dienen 24 uur van te voren te worden afgezegd. Na deze termijn wordt het consult in rekening gebracht.

Wanneer een consult korter dan 24 uur voor de gemaakte afspraak wordt geannuleerd of wanneer de afspraak (zonder afmelding) niet wordt nagekomen, wordt de contacttijd in rekening gebracht. Deze kosten worden niet vergoed door de zorgverzekeraar; u ontvangt dan zelf een factuur van de gemaakte afspraak die u zelf dient te betalen.

Wordt de begeleiding vergoed?
Ja, dieetadvisering wordt voor iedereen voor 3 uur uit de basisverzekering vergoed. Zoals (bijna) alle zorg uit de basisverzekering, gaat dit wel eerst van uw eigen risico af. De tarieven voor de consulten zijn vastgesteld door de zorgverzekeraars. Uitgebreide informatie hierover vind je op de pagina tarieven dieetadvisering.
Heb ik een verwijsbrief nodig?

Controleer of je wel of geen verwijsbrief nodig hebt. Officieel is de diëtist direct toegankelijk en is er niet perse een verwijsbrief nodig, maar dit verschilt per zorgverzekeraar.

Mijn voorkeur gaat er echter altijd uit dat je wel een verwijsbrief meeneemt. Een verwijsbrief krijg je bij verwijzing mee van jouw huisarts, specialist of kinderarts. Soms worden de verwijsbrieven rechtstreeks opgestuurd naar de diëtist. Je kunt ook zelf een verwijsbrief aanvragen. Een telefoontje naar jouw arts is dan meestal voldoende. Voor de communicatie met de verwijzer en diëtist werkt een verwijsbrief altijd prettiger.

Share This